top of page

שמונה טיפים לנחיתה רכה בעולם האקרויוגה



אשמח לשתף אותכם בקצת מהתובנות שלי לגביי עולם האקרויוגה, יכול לעזור מאוד למי שחדש בעולם המופלא הזה (ברוך הבא 😁):

  1. ללמוד לסמוך על עצמך והפרטנר - בתור פלייאר (מי שבדרך כלל עף) דרושה ממך התמסרות גדולה ושחרור של שרירים מסוימים בכדי לאפשר לבסיס שאיתך לבסס אותך בקלות. כאשר אנו משחררים שליטה, כל התרגול הופך לקל יותר לשני הצדדים. הרבה פעמים בתור פלייאר נדרשת מאיתנו עוצמה שברכות - כלומר כן להחזיק את הגוף אך עם זאת לשחרר במקומות מסוימים, אותו דבר גם מהבסיס דרך אגב.

  2. תקשורת - בעולם האקרויוגה מתרגלים ביחד. לכן נדרשת מאיתנו תקשורת נעימה ומכילה, להתחיל משפטים ב - ״אני מרגיש ש..״ לעומת ״אתה כל הזמן..״ יוצרת אמפתיה אצל הצד השני. אנחנו לא אמורים לסבול בתרגול ואם יש תרגיל שמפחיד אותנו מומלץ ורצוי לתקשר זאת בכדי למנוע פציעות מיותרות.

  3. תרגול עצמי - ככל שנעמיק בתרגול היוגה או התנועה שאנחנו אוהבים, כך גם נראה תוצאות באופן ישיר בתרגול המשותף שלנו של האקרויוגה. עבודה על גמישויות וכוח במקביל של אקרויוגה (שגם היא תורמת לעניין) תקדם אותנו ותאפשר לנו להרגיש נינוחים יותר בעת תרגול האקרויוגה.

  4. לספוג השראה ממורים, מתרגלים, ומדיה חברתית - ניתן לספוג עוד השראה בשיעורים אצל המורים מעולים שמלמדים בארץ ובעולם וכמובן גם בג׳אמים המדהימים (מפגשי אקרויוגה). בסרטונים ותמונות באינסטגרם ובפייסבוק ניתן למצוא תוכן מדהים שיכול לתת לכם המון השראה! כל מה שתופס לכם את העין גם אם הוא נראה בלתי אפשרי כרגע - תשמרו אותו, אתם תודו לעצמכם בהמשך על הפעולה הזאת .

  5. בטיחות - להתנהג במשנה זהירות בעת ביצוע תרגילים חדשים, בעת ביצוע תרגילים שאנחנו לא יודעים איך ליפול בהם ולא להתבייש להשתמש בספוטרים (שומרים) אשר יודעים בוודאות כיצד לשמור על התרגיל במידה והוא משתבש. כמו כן, לוודא בכל פעם מחדש שמנסים את התרגיל שאכן הספוטר עם תשומת הלב עלינו.

  6. ללמוד לשמור - להיות ספוטר זה מדיטציה בעיניי. זה דורש מאיתנו להתעלם מכל הסחת דעת, מאנשים מעופפים לידינו או איזה תרגיל מגניב שתופס לנו את העין. זה דורש מאיתנו להפנות את כל תשומת הלב למהלכו של התרגיל ולוודא שאנחנו יכולים להציל את הפלייאר במידה והתרגיל משתבש, וכמובן שהזוג שאנו עוזרים להם יעריכו אותנו מאוד על השמירה הטובה, תמיד כיף לתת שמתאפשר לנו.

  7. לדעת לומר לא - גם בעולם האקרויוגה צריך לדעת לשמור על עצמינו והגבולות שלנו, אם כרגע מרגיש לנו שפחות מתאים להתאמן או לתרגל עם הפרטנר שלנו, אז לתקשר את זה איתם או עם המורה במידה וזה קורה בשיעור. לשים את הלא נעים בצד ולומר כן לעצמנו.

  8. להנות - ההבדל בעיניי בין אקרובטיקה לאקרויוגה הוא אלמנט ההנאה. אנחנו באים להנות ביחד ולא להתחרות בעצמנו ובאחרים, לפחות בתפיסתי, הקלו ראש אם תרגיל לא מצליח, שחררו ותהנו מהתהליך ואל תשכחו לחייך גם שקשה :) מחפשים מקום בו לתרגל אקרויוגה? מחפשים מקום לתרגל בו יוגה? לעוד פרטים מוזמנים ליצור קשר בהודעה או בשיחת טלפון - 0544706682 לאתר של סער לחצו כאן

bottom of page